جمعه 20 مهر 1403  

شرح وظایف

معرفی اداره خوابگاه معاونت دانشجویی و فرهنگی .


خوابگاه از امكانات رفاهي دانشگاه محسوب می‌‌شود كه دانشجو طبق ضوابط و شرايط تعيين شده به صورت فردي يا گروهي قسمتي از اوقات فراغت واستراحت خود را در آنجا بسر می‌برد و به هنگام سكونت ضمن رعايت حقوق ديگران و مقررات خوابگاه‌ها از امكانات فرهنگي، فوق برنامه، ورزشي، معيشتي و خدماتي در حدود امكانات دانشگاه استفاده می
نمايد.

مسؤليت اداره خوابگاه‌ها، حفظ اموال، اماكن، تأسيسات و اجراي مقررات عمومي خوابگاه‌ها بر عهده اداره امور خوابگاه‌ها در حوزه معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه است. نظارت بر رعايت قوانين و مقررات عمومي، اخلاقي و انضباطی خوابگاه‌ها و استفاده صحيح از خوابگاه‌ها از ديگر وظايف اداره امور خوابگاه‌ها محسوب می‌شود. اداره خوابگاه ها ضمن اسکان واجدين شرايط جهت آسايش و آرامش دانشجويان فعاليت   مي‌کند که با توجه به حجم دانشجويان علاقمند به سکونت در خوابگاه و با توجه به محدوديت امکانات موجود در دانشگاه، در راستای تأمين مسکن مناسب در طول تحصيل و با توزيع بهينه امکانات در بين دانشجويان، بر اساس آئين نامه نحوه واگذاری و اداره خوابگاه های دانشجويی ارائه خوابگاه به دانشجويان واجد شرايط با توجه به امکانات و تعداد متقاضيان از تاريخ شروع به تحصيل ميتوانند از خوابگاهها استفاده نمايند.


شرح وظایف کارشناس مسئول امور خوابگاه ها :

  1. انجام و پیگیری امور مربوط به ثبت نام و اسکان دانشجویان خوابگاهی
  2. بازدید مستمر از کلیه خوابگاه های دانشجویی
  3. نظارت مداوم بر روند اقدامات کلیه کارکنان امور خوابگاه ها (کارشناسان اداری، متصدیان خوابگاهی ، کارکنان خدمات ، تأسیسات ، حراست و ...)
  4. ارتباط مداوم و هماهنگی با شهرداران و اعضای شورای صنفی خوابگاه های خواهران و برادران
  5. پاسخگویی مداوم به درخواست های دانشجویان خوابگاهی ( در اداره خوابگاه ها و همچنین در بازدید حضوری از خوابگاه ها )
  6. نظارت و ایجاد هماهنگی جهت آماده سازی و تجهیز خوابگاه در طول سال تحصیلی و همچنین در طول تابستان
  7. نظارت  بر ساعات مجاز ورود و خروج دانشجویان به خوابگاه ها
  8. پیگیری مسائل انضباطی و اخلاقی دانشجویان در خوابگاه ها



شرح وظایف کارشناس امور خوابگاه ها :
  1. ثبت نام دانشجویان جدیدالورود وتأمین خوابگاه برای دانشجویان متقاضی غیر بومی
  2. بررسی لیست محارم دانشجویان جدیدالورود و ارسال آنها به خوابگاه ها در ابتدای هر ترم تحصیلی
  3. شرکت در جلسات مربوط به خوابگاه،کمیته اسکان،کمیته بحران
  4. هماهنگی روزانه با سرپرست امور عمومی جهت مرتفع نمودن مشکلات خوابگاه ها
  5. هماهنگی با امین اموال به منظور محافظت از اموال خوابگاه
  6. بازدید مستمراز خوابگاه های برادران
  7. نظارت مداوم بر روند اقدامات متصدیان و سایر کارکنان(خدمات، تأسیسات و حراست) خوابگاه های برادران.
  8. ارجاع درخواست های دانشجویان و مسائل انضباطی درون خوابگاه های برادران به کارشناس مسئول امور خوابگاه ها
  9. ارجاع درخواست های مربوط به امور رفاهی و تجهیز خوابگاه های برادران به کارشناس مسئول امور خوابگاه ها
  10. پیگیری امور جهت آماده سازی و تجهیز خوابگاه در طول سال تحصیلی و همچنین در طول تابستان
  11. نظارت بر ساعات مجاز ورود و خروج دانشجویان به خوابگاه ها